Wednesday, November 24, 2010

History!

Chess. Yes. I love it so much.When i study in Smk Tengku Intan Zaharah since last year,i joined a competition."Pertandingan Catur".Mase tu aku Form1.Bila tahu je ade pertandingan catur, aku terus je join.Tak mikir dah mende mende laen.Memang aku minat betol betol ah mase tuh.Tapi,ade banyak hal pulak yang buatkan aku tak dapat hadir mase pertandingan tuh.

1. Tak ade orang nak hantar
2.Tak sempat nak makan minum,aku balik sampai umah jam 3.30 pertandingan start 3.30 gak
3.Selalu kena marah sebab dengan my 'ma' sebab terkejar-kejar

And finally, aku dah tak layan catur lagi.Its bored!

Patu,aku masuk taekwondo.Best jugak.Aku minat!Ade jugak kadang kadang tuh aku tak datang training sebab alasan aku yang First: Ma, sakit perot lagi,ah. Aku ade penyakit gastrik.That's why selalu sakit tuh.Kadang kadang demam,selsema.HAHA.Last last,aku berhenti.Tak sampai setahun.Abis jer grading aku terus berhenti gitu jer.Grading to yellow belt. Aku maseh ingat lagi Sir Fikri yang selalu marah marah tuh, selalu masuk wad, pape entah.Haha! Now, he cant angry with me anymore. :D

And now,aku tetap dengan Pancaragam.Its so wonderful!Aku memang tak tahan bila dengar bunyi drum!Memang aku takkan keluar dari Persatuan Pancaragam.Memang aku dah gila ngan pancaragam.Aku punye instrument TRUMPET. Whoaaa! Aku sayang trumpet aku sangat sangat.Case no.1! I love you!Taon depan dah PMR.Belom tentu lagi cikgu cikgu IZ bagi budak form 3 masuk Brassband. Tak best ahh gitu.Tapi kan, bagi aku ahh nie, bile aku dah masuk pancaragam tuh nak kuor malas doh.Macam dah terlekat ngn Pancaragam.Siott best whooaa.

Ade ar budak Pancaragam SMK SO yang aku kenal sorg tuh,dye sedih giler sbb taon depan dye tak dapat masuk pancaragam lagi.Sekarang dye Form5.Taon depan entah ke mane dye tuh.Banyak dah aku dengar,berdosa main alat muzik. (YA) aku tahu. And one more important is 'melalaikan'.Betol betol betol.Taon 2 ribu 10 nie, dah nak dekat pertandingan kitorang start latihan jam 4.30 abis kul 7 tau. Penat tuh tak yah cakap ahh. Duk bawah matahari lagi.Hushhh! Tapi, bab berdosa tuh,entahlah aku tak tau nak cakap camne.Pengetua kitorang siap bagi sokongan lagi supaya main sunggoh sunggoh.Ah! Lantak ah org nak ckp pe.

Semalam, lawan catur ngn kakak ipar.Nak kate sengit ,tak lah sangat.Tapi best ahh.Aku sampai mengantok! Tapi, abg aku tolong la sikit sikit tuh.Good :)

T
o
y
make me sleepy.I cant continued it anymore.Goodbye tv,goodbye all.Have a sweet dream.Offline
S
t
o
r
y

listening to;pintu rumah aku ditutup.dah malam agaknye.Haha

Terima Kasih Daun Keladi :)

No comments:

Post a Comment