Tuesday, November 23, 2010

Travelling .


Kala Jengking 

( This is delicios one , i think . )





kawan rapat saya. haha 

Sementara internet maseh ok , lebih baek aku tulis post baru , kan ? hekss . :)

OK . Ahad aritu pegi Muzium Negeri Terengganu . Boleh tahan best . =)  . Bertolak dalam jam 9 lebih ke 8 lebih ek , entah dah lupe . sorii . Mase on the way ke sane , kitorg duk cari Maybank . merata cari . Finally , jumpe kat Shell . abg aku ckp , cakap Maybank seluruh negara , takkan nak jumpe dlm satu negeri pom tak dok . aishhh ! 

Patu , bile dah sampai kat pintu masuk Muzium , duk r pusing pusing dalam kediaman muzium tuh . kitorang cari parking actually . Susah gile nak dapatkan parking . Full parking pulak mase tuh , sebab ader pertunjukan ular kat muzium mase cuti sekolah nie . 

First , masuk and pusing ke sane , pusing ke sini duk cari parking. Patu pulak , tak jumpe jumpe parking . Keluar dari muzium , patu masuk balik ikut pintu masuk . Patu , pak guard yang sebelom tadi perasan kott yang kitorang masuk bilik . Btw , dye angkat tangan lagi kat abg aku . HAHA . Patu, cari lagi parking tak jumpe jumpe . Punyer susah giler nak dapatkan parking . Penoh semuanye . Patu kan , kitorang terpaksa keluar lagi , dan pergi ke Taman Tamadun Islam , area yg berdekatan ngn Muzium. Bile sampai sane pulak , duk cari parking pom penoh jugak . Nampak kain ape entah dye tulis  KONVOKESYEN .... 

OIC . Ade konvokesyen rupenye . Patot lar penoh sangat Taman Tamdun Islam . Hampeh . Patu kitorang terpaksa keluar balik . Pergi Muzium lagi sekali and lastly, dapat jugak parking dengan bantuan pak guard mane entahhh .

Masuk tuh , pegi kat galeri ular . Pameran yang dipenuhi dengan ular . ade ular sawa batik , ular daun and so on . btw , ular sawa batik tuh besar giler doee ! seram aku tengok . Patu, ader pengumuman cakap , sbentar agi ader pertunjukan ular. Patu, pegi lar turun kat bawah tuh. Hell! tak nampak langsung ular ular yang ade kat depan. arghhhh ! dah lar orang kat depan aku nie org dewasa dewasa semua. so, aku tak puas hati betol dengan pertunjukan ular ular tuh . baek aku pegi tengok pameran pameran laen. Rse ngantok giler mase tuh , nak tido nnti aku tido tak bangun bangun pulak . so, wat derkk jer la.

Patu, kak mahani cakap, jom arh pegi kat laen . so , kitorang pom pegi la kat pameran ular tadi.ambik ambik gambar . patu round la satu muzium . pegi kat pameran petroleum , pegi kat pameran barang barang lame .

Actually , banyak agi gmbar . tapi , dah penat aku nak upload. malas lah .


 to : FaRis Acer  , ape pndapat u tntang cerita nie ? cerita x boleh blahh kali nie . i lapar giler , so entah la , tak menarik mane kott , post kali neyhh .

komennn yahh . !

                                                                                                            listening to; alejandro by lady gaga


Terima Kasih Daun Keladi :)

No comments:

Post a Comment